CALIBRA CLUB EUROPE
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Calibra v6 Vannos

5 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Eriks zo apr 22, 2012 12:01 pm

Hahaha..... je laat er dan in elk geval geen gras over groeien!! Hoeveel extra vermogen mag je verwachten van deze andere nokkenas?? Dacht dat dat "maar" een pk of 5 was toch?

Greets Eriks
Eriks
Eriks
Toplid

Aantal berichten : 310
Join date : 19-10-08
Leeftijd : 54
Woonplaats : Veenendaal

http://www.calibraclub.eu

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos zo apr 22, 2012 12:45 pm

ze zeggen 15pk, maar laat dat eens een kleine 6-10 pk aan de wielen wezen. hij is ook op de test bank geweest. 116pk aan de wielen.

maar denk dat het eerder om het totaal plaatje gaat.

Gechipt
spagetti spruitstuk
brandstof druk
kop gevlakt
egr dicht
( dan de nokkenassen nog )


Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  tuning baby ma apr 30, 2012 2:47 pm

Kan ook zijn dat je gasklepstand sensor versleten is ,,zie een artikeltje van mij elders op deze site.
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos ma apr 30, 2012 8:22 pm

zal de uitlees kast een er op aansluiten en kijken wat de waardes er van zijn. thanks voor de tip.
moet wel zeggen heb het een poosje niet gehad ,

nieuwe pics:)

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Cimg2103pivo
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Cimg2102pivo
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Cimg2105pivo
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Cimg2108pivo

en een nieuwe kist voor de woofers

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Cimg2109pivo
Thanks aan Caraudiozeeland

Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  stefan305 do jul 05, 2012 1:01 am

blijf een mooie auto haha, Wou dat ik zo'n spoiler achter op de achterklep had, Maakt hem wel breed,

stefan305
Groentje

Aantal berichten : 7
Join date : 31-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos zo aug 26, 2012 1:11 am

Zo de blauwe calibra heb ik verkocht.

er zit een heel verhaal achter die zal ik hier maar even delen.

het plan was om een v6 in die blauwe te leggen. ik opzoek naar een calibra 2.5 v6 C25XE had ik al snel gevonden. op een maandag
was ik wezen kijken. woensdag had ik hem heb nog iets van de prijs af kunnen praten mooi meegenomen dus. gelijk verzekerd en op naam gezet
wou kijken hoe hij reed en of het blok nog wel ok was. Auto reed prima viel zeker niet tegen.

Maar begon steeds meer de neiging te krijgen om de blauwe weg te doen. Vond het zonde om alles uit elkaar te trekken. kabelboom compleet van voor naar achter leggen zag ik niet zitten. stop je sowieso te veel tijd in. het kan op een andere manier maar zulke manieren hou ik niet van. en naar mijn idee moet er te veel aangepast worden. Het zal ook nooit zo zitten als een standaard v6.

Dus jullie raden het al. Heb de blauwe verkocht en de Groene v6 gehouden. ( verkoper ( handelaar ) zij dat hij helemaal in orde was hij was tenslotte net gekeurd. ik de auto op de brug gezet en alles na gekeken. hier het resultaat :


Handrem werkt niet ( completen voering + stel mechanisme verdwenen ).
Gescheurde brandstof slangen.
Gaten in de bodem van 5 tot 10 cm doorsnee.
een X aantal lampen die het niet deden.
Fusee kogel rechtsvoor zo rot als een peer.
2 kale voor banden.
Achteras rubbers liggen er uit ( grote ronde ).
En brandstof leidingen ook erg geroest ( stalen gedeelte ).
Uitlaat zo lek als een mandje.

dit noemen ze keuren. er stond zelfs geen enkel advies op het rapport. Deze is gewoon afgemeld en klaar.
had geen keus dus ben maar weer begonnen met reparaties hier wat foto,s cheers

Kenteken lichten ( oude waren geel )
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0016eb

Bandjes 4 nieuwe dunlops
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0009km
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0011qqe

Veertjes ( oude schokbrekers waren zo lek ) voorste zijn nog wel goed
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0012tx
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0014ak
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0015ov

als eerst wat onderdelen.
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0033w

Als eerst de bodem gedaan, zodat het dempings matriaal en vloerkleed konden drogen in de tussen tijd

Leeg
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0024g

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0032cj
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0031m
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0030fj
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0028hl
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0026ls


Daarna de remklauwen maar eens aangepakt
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0037yc

ook alle poelies van de multieriem mee gespoten
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0044dz

en de fusee kogels vervangen
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0036pz

en als laast natuurlijk de distri riem kleppendeksel pakkingen en bougies.
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0048xa
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0047z

ik kwam eigenlijk een stel handen te kort had gister de riem er al op gelegd maar was er nog niet te vrede over vanwege 3 spanrollen..
hier mijn afstelling

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0058i
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0057k
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0059sp
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0060by ( deze staat iets naast het teken net een halve tand )

krukas teken heb ik geen foto van Maar deze staat stipt op het teken.

Klepdeksels gingen er lastig af, zijn de kunstof deksels nog. en er was lekker gekit gelukkig niks kapot gemaakt.
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0063xp

Nog wat tegen gekomen Natuurlijk !,..

een raare slijtage op de nokken assen is op allemaal. dus waarschijnlijk normaal
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0055md
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0053d

en wat oude brandstof slangen als ze het 18 jaar hebben vol gehouden Ben ik er tevreden mee Very Happy
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0052li
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0069n

uiteraard direct vernieuwen
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0066jr

ook het brandstof filter vervangen,, kwam zwarte drap uit niet voor zijn tijd dus.
verder de bodem maar eens behandelt. zo te zien was er veel mee gescheurd eigenlijk alles zit onder de modder.
ook in de motor ruimte te zien op sommige foto,s en in elke hoekje of randje zit wel zand, dus het motortje zal wel flink
op zijn kloten gehad hebben.

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0002cover

maar hij heeft een flinke opfris beurt gehad Very Happy

Vandaag ook nog wat gedaan

rondom geperforeerde schijven gemonteerd en Xenon ingebouwd

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 20120825160216

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 20120825160206

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 20120825173057

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 20120825174022

zo dit was het weer. binnenkort nog die grote ronde achter as rubbers vernieuwen.

Op de planning staat X30XE motor er in te leggen.

Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  wietse zo aug 26, 2012 1:32 pm

Weer een nieuwe uitdaging zie ik Very Happy
Als je gaat voor comfort is een v6 een goede keuze.De apk is slechts een moment opname en zegt eigenlijk niet zoveel over de algehele staat van de auto.Dat blijkt nu wel weer.De calibra is inmiddels op leeftijd en door de meeste rijders wordt eigenlijk niks gedaan aan preventief onderhoud.Gewoon doorrijden en wachten tot de zaak stukdraait.
Ben benieuwd naar de vorderingen.Succes.
wietse
wietse
Toplid

Aantal berichten : 225
Join date : 31-10-09
Leeftijd : 54
Woonplaats : peize

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  tuning baby wo aug 29, 2012 9:41 pm

Ik heb laatst bij mijn v6 de voorste schokbrekers en de wiellagers vervangen en daarna de rechter homokyneethoes (of hoe noem je die in het nederlands..) voor een goeie originele waarvoor je de mikmak moet demonteren ,,en wat ik dus uiteindelijk makkelijker en beter vond dan zo'n fluthoes die je er met een kegel overheen trekt.Die fluthoezen zijn levensgevaarlijk omdat ze uit elkaarspatten op de autobahn als je terugkomt van een internationaal calibra treffen op de nurburgring en als je op topsnelheid tussen de porsjes zit ,waarop het vet zich verzameld in het zwakste punt van de hoes,,en de hoes zich vervolgens stukslaat tegen de onderkant van de schokbrekerhouder ,,,,en je daarna dus met een enorme vetzooi rondom je REM zit terwijl je nog denkt dat alles goed in orde is ! Nou ja,bremsen ist feige zeggen de duitsers maar ik heb liever dat het wel mogelijk is.Vandaag heb ik voorbereidingen gemaakt voor een anti roest behandeling aan de onderkant en het vernieuwen van metalen brandstofleidingen en het filter.In de doe het zelf garage waar ik bezig ben moest ik eerst de vloer vegen en de brug grondig schoonmaken voordat ik kon beginnen en dus ben ik nog steeds jaloers op jouw garage Vannos !
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos ma sep 03, 2012 10:10 pm

Van het weekend de achteras rubbers eens vervangen Very Happy

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0184j

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0185burst001

As weegt als lood, Razz
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0187ui

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0188

Hoezo rot ?
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0189et

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0190xn

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0191cw

deze viel er zo tussen uit
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0192v
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0193t

even rammen met de luchtbijtel
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0195zv

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0194vg

as is ook een grote zand bak
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0196ol

daarna met de slijptol met kom borstel de bodem eens onder handen genomen.
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0197p

ingefreten Razz
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0198k

nieuwe rubbers
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0200l

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0201s

Ook de as even met de tol zand en roest vrij gemaakt.
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0202burst002cover

ook nog 2 brandstof langetjes vervangen.

zondag nog even blok er uit gehaald Smile voor de calibra

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0205r
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0206d
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0208uu
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0209c

Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty ik ga eigenlijk liever snoeken vissen..........

Bericht  tuning baby di sep 04, 2012 3:32 pm

Het toeval wil dus dat ik gisteren bij het demonteren van de plaat waarop de brandstofpomp en filter gemonteerd zit ik besloten heb om ook de gehele achteras eraf te halen om in deze omgeving eens goed huis te houden . Ik geloof dat ik mooi op tijd ben om het metaal te redden.Mijn 1994er v6 autom.heeft geloof ik niet de hele winter in een schuur bij een boer gestaan ,maar vooral erbuiten zodat vooral de onderkant veel heeft geleden.Ik ben dus ook bezig een schuurtje te verbouwen zodat ik hier de calibra van de winter in eigen beheer in kan proppen ,al moet ik dan wel door het dak eruit ! Overigens maken de lagers van de achterwielen wat geluid ,vooral als ik al mijn gereedschap geladen heb, maar enige speling kan ik nergens vinden ,maar ik gooi er wel nieuwe in als ik de kans krijg en dat lijkt me na 260.ooo km ook geen overbodige klus. Zeg Vannos wat voor blok staat daar op die foto's en waar komt dat precies uit??Ik zie wel twee interresante inlaatkanalen nieuwschierig kijken waar ze nu weer in komen te liggen geloof ik What a Face dat wordt kicken voor ze als ze zien dat ze een calibra gaan aandrijven!!
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  tuning baby di sep 04, 2012 3:42 pm

Je kan de remolie stoppen door eerst de remschoenen terug te duwen zodat alle vloeistof terug in je reservoir zit en dan het rempedaal in te drukken en vast te zetten .Dan kan je met een simpel stuk tape de remleiding afplakken.
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos di sep 04, 2012 7:14 pm

Hey, ja na 260.000 mogen ze wel eens vervangen worden he ..

is een X30XE blok 3 liter v6 uit een omega.

Kan ook inderdaad. maar 2 tangen er op werkt net zo makkelijk. en de accu loopt dan ook niet leeg/. bij veel autos blijven de remlichten branden,

Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  tuning baby wo sep 05, 2012 4:34 pm

Ik heb bij mij het in hoogte afstelbare stuur uit mijn eerste calibra overgezet in mijn huidige sportlymousine,,,het werk wil ik niemand aanraden ,het resultaat wel,. Het dempingmateriaal dat voor de voorstoelen onder de mat zit heb ik met de vuilnisman meegegeven die het graag meenam omdat die rommel vocht opneemt als een gretige spons in de oceaaaaaaan! en het zou een jaar duren eer die opgedroogd waren .Gevolg ; een kurkdroge bodem die luchten kan!! Ik moest wel even lachen toen ik die uitlaat zag die je onder je calibra aantrof maar misschien kan je er nog wat van gebruiken als je de volgende uitvoering samenstelt ,,,en zie ik dat goed-had het ding 4 uitlaatpijpjes op het eind? Dat ziet er misschien wel cool uit. Ik zie graag een foto van de nieuwe uitlaat voordat je die eronder zet, ik heb vanaf de catalysator een lange pijp naar een roestvrijstalen demper van een cali turbo die ik ooit op de kop kon tikken. Het geluid is niet te hard maar iedereen weet wel wie er weer langskomt. Het slijtagebeeld van de nokkenassen is normaal en is bij mij hetzelfde .Ook wil ik heel graag weten waar je die voorveren vandaan hebt ,of ze goed werken en wat dat kost.En nu ik toch bezig ben wil ik ook wel eens weten wat iemand anders over blank gemaakt metaal opbrengt. Morgen begin ik met frisse tegenzin aan mijn achterwiel ophanging pale .
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos wo sep 05, 2012 11:18 pm

Inderdaad dat dempings matriaal zuigt als een gek Razz. ik heb het 4 uur in de zon gelegd en was mooi droog. Deze waren nog niet zeik nat Very Happy
Die uitlaat is gewoon troep. Aan elkaar gebakken hier en daar Razz word pas verandert als die 3 liter er in gaat. links rechts van af die voorpijpen dan.
ik wil ook gewoon een beschaafd geluid wat ik nu heb is iets te hard. Die verlaging set heb ik van Cargoods. Bedoel je blank metaal van het chassis ? je hebt er speciaal spul voor maar ben de naam even kwijt. als de calibra de brug op gaat komt er eigenlijk altijd wel een bus tectyl aan te pas Very Happy

zo staat het blok er nu bij

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0215o

Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty ZO'N CALIBRA IS GEWOON EEN SPORTBOLIDE!!!

Bericht  tuning baby do sep 06, 2012 11:05 pm

Jammer dat ik meer verstand heb van sleutelen dan van foto's op een site plakken anders had ik nog een paar mooie kunnen plaatsen , maar die komen nog .Vandaag heb ik de complete achterwiel ophanging gedemonteerd en wat me opviel was dat al mijn rubbers prima in orde zijn . Ook is er links en rechts wat beginnende roest waar ik lekker op tijd bij ben.Wat ik me dan afvraag is waarom er van die grote ronde gaten aan de onderkant van de balken zitten.Zouden ze aan de bovenkant zitten dan zou je er ook van boven bij kunnen en als er zodoende geen rommel in komt rotten ze ook nooit weg. Morgen ga ik eens kijken of ik dat kan maken en als dat kan (ja dat kan ik,, ik kijk eerst waar ik uitkom als ik via zo'n gat een gat naar boven door de bodem zou boren,,gaat dat goed dan las ik ,nadat ik die balken zoveel mogelijk van rommel ontdaan heb,die onderste gaten dicht ) stort ik zo'n koker vol met tectyl - of dikke olie wat goedkoper is.Die koker kan zich dan luchten via het bovenste gat en m'n kar rot niet weg.De verweerde metalen benzineleidingen vervang ik voor 8mm koperen leiding en de rubber remleidingen vervang ik omdat het op dit moment makkelijker sleutelen is (ik heb ze doorgeknipt) , hun metalen uiteinden waren toch verrot. Het benzinefilter wordt vernieuwd omdat het er verkeerd-om opzat maar was niet erg vuil.De enige bouten die afbraken door roest waren er 2 van een verzinkt hitteschild.Voor een SPORTBOLIDE van bijna negentien ! jaar jong vindt ik het een grootse prestatie dat je alle montagebouten die belangrijk zijn gewoon los kan draaien ,,vastzetten doe ik ze met copaslip .Morgen maak ik alles schoon en zet het opnieuw in de verf met een grondlaag van zinkspray en ik pers nieuwe lagers in de wielbruggen .Zegguuu ... Vannos , heb jij toevallig ook zo'n hekel aan tractioncontrol en aircopompen?? Twisted Evil Evil or Very Mad


Laatst aangepast door tuning baby op do sep 06, 2012 11:22 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ja)
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos zo sep 09, 2012 1:34 am

Foto,s plaatsen is heeel simpel.

en klop zitten grote rondje gaten heb ze ook nogmaals getectyleerd.
ik had wat moeite met de rechter bout die door de achter as rubbers zitten. zat redelijk wat roest op. maar dat mag ook wel voor een wagen van 18
jaartjes. Linker ging los alsof ie nieuw was Very Happy

En nog gelukt met de lagers ?

airco pomp werkt niet :>.. Maar traction control wel. Vind het vervelend als hij ineens inhoud. maar zorgt er wel voor dat je grip blijft houden.

hier weer wat foto,s

blok staat in middels op een steun en dus kan ik doorgaan met openhalen.
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0246ln
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0252of
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0254jh
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0253da


Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Good news -- Bad news

Bericht  tuning baby zo sep 09, 2012 11:45 pm

Ik loop te leuren met die lagers omdat dat gecompenseerde minderwaardigheidscomplex Mad die hier de tent runt (rund) alles meteen wel even zal doen maar dan blijkt hij niks te kunnen en alle olie spuit uit de pers . Maar ik heb al wel de metalen schijf met die pukkel erop waar de bovenkant van de achtersteveeren tegenaan drukken vervangen . Dit schijnt een typische opel kwaal te zijn en ik ben blij dit verholpen te hebben.Het metaal van deze balk is dubbel uitgevoerd en was ook dubbel rot. Die "veerschijf"zit met 6 puntlassen vast en is gemaakt om zo krokant als toast te worden omdat er ook nog een paar gaten rondom die bobbel zitten.Ik heb het als volgt opgelost,eerst alles aftekenen zodat ik later kan zien waar alles gezeten heeft,dan met een scherpe metaalbeitel vanaf de zijkant die puntlassen een voor een doorjensen met een zware hamer,dan de schijf terugbrengen in de staat waarop hij aan de balk zat om hem makkelijker na te kunnen maken.De rotte delen uit de balk slijpen met die verdomd handige dunne doorslijpschijfjes,en daarbij het buitenste gat groter houden dan de binnendste en zorgen dat je de onderste plaat niet doorslijpt als je bezig bent met de buitenste plaat.Denk praktisch en hou alles zo 4kant mogelijk en zorg dat je de stukken die je uitslijpt kan platslaan om ze makkelijker over te trekken op speciale lasplaat (dikte1.2mm.) om ze na te maken. Bij mij was een gat zo groot dat ik met mijn hand de balk in kon en stuitte op een bak zand die ik met een stofzuiger heb weggezogen ( illegaal van een marokkaan die hier zijn taxi opknapt geleend).Daarom heb ik zo'n hekel aan die gaten ,er komt een hoop rommel in je balken en het enige wat je kan doen is zoveel mogelijk zand eruit halen en dan plempen met tectyl zodat de nog overgebleven rommel onderdeel gaat uitmaken van de antieroest.Op de grond kan ik zien dat tectyl goed in het zand trekt!! Affein wel weer twee dagen zoet maar met deze hitte kan je toch niet leukers doen Mad of dach jij fan wel dan???? No
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty carterpan

Bericht  tuning baby zo sep 09, 2012 11:55 pm

Mooi werk aan dat blok ,maar past dat met die carterpan .Ik heb er alle vertrouwen in en kijk al uit naar het vervolg, cyclops .
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos ma sep 10, 2012 12:07 am

Dat is inderdaad een opel kwaaltje, Veel bij tigra,s en corsa,s voor corsa B hebben hier veel last van bij mij zijn ze gelukkig nog goed Very Happy
en zonder het juiste gereedschap is het een schijt werk Razz

Weer een stuk verder.

Blok opgehangen

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0246ln

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0253da

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0254jh

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0252of

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0260r

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0261y

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0262h

ziet er niet echt goed uit .. maar het blokje liep heerlijk., maar dit zie je pas als je hem helemaal open haalt

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0263u

iemand enig idee of je dit kan omzetten naar schroef filter IPV inzet filter ?
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0264h

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0265o

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0266ne

in de loop van de week de klepseals eens vernieuwen en kijken of de kleppen ingeschuurd moeten worden.


Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos wo sep 12, 2012 10:56 pm

De koppen maar is aanpakken

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0286ax

zittingen zijn zo netjes niet meer..
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0273y.
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0278f


hier het verschil er goed te zien onderste 2 en 1 rechtsboven ingeschuurd.
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0285um
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0280fa

helaas kwam in nog wat tegen.
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0295d

oorzaak, denk dat de koppaking al een keer vervangen is en dit klepveer schoteltje niet juist terug gezet is.

rechts zonder schotel links met schotel.

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0292ny

ook de kleppen waren erg smerig
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0275pg
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0274r

ook nieuwe sealtjes.
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0289s

nu wachten op het klepveer schoteltje moet uit duitsland komen.
maandag is het bij de dealer binnen.

ondertussen het onderblok eens reinigen

Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  tuning baby di sep 18, 2012 10:14 pm

De aanslag op de kleppen valt wel mee geloof ik ,maar is de draad van de bougiegaten wel fris? Ik zelf ben inmiddels zo ver dat ik vanmorgen de delen van de achterwielophanging van het straalbedrijf heb kunnen ophalen en alles ziet er weer uit als nieuw.Het inpersen van de nieuwe lagers ,het monteren van de handrem en het persen van de assen en de abs-krans was een makkie in vergelijking met het demonteren ! Morgen rijd er weer een CALIBRA rond die overmorgen zijn nieuwe APKtje krijgt . Van een goede vriend kon ik tussentijds een peugeotje 205 met een dak van spijkerbroek en een spaanse VW op gas gebruiken dus morgen is het weer feest -lekker onderuitgezakt- met een vinger aan het stuur en één teen op het gas ,en goeie jazz uit de boxen !! Cool CALIBREREN MAAR!
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos di sep 18, 2012 11:23 pm

ja na 230.000 mag zo,n klep wel vies wezen. idd zat wat aanslag op de gaten maar is allemaal netjes schoon.
mooi kan je weer een jaartje toeren in de calibra Very Happy

heb je toevallig een foto, van de handrem schoenen en montage materialen. Bij mij is de gehele handrem trommel ( in de schijf )
leeg gehaald. dus er zit niks in je ziet alleen de anker plaat nog.

heb wel het een en ander gehaald.

Handrem kabels.
Remschoenen
Montage veertjes Borging voor de remschoenen.
tandwieltje om de handrem in de trommel af te stellen.

Maar ik mis een onderdeel maar weet niet wat.

hier nog een update van het blok.

het onderblok gespoten.

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0314k

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0311e

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0328i

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0316w

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0317h

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0324vc

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0327rx

ook inlaat gespoten.

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0308i

En de rechter kop gemonteerd. Linker kop is maandag klaar. als het klepveerschoteltje binnen is
Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Imag0318v

Planning is dat hij er volgend weekend in gaat.

Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty handrem

Bericht  tuning baby do sep 20, 2012 3:21 pm

Aan de onderkant van de ankerplaat zit nog het scharniermechanisme waar de kabel aankomt . Daar zit dan ook nog een gietijzeren deel dat met de 2 onderste bouten vast zit en tussen dit deel en de ankerplaat bevindt zich een rubbertje dat vuil buiten houd . De 2 bovenste bouten worden verbonden door een apart 'brugje' dat volgens mij verder geen speciale functie heeft. Van de veren heb je er 6 nodig ; nl. nog 2 om de armpjes waar de handremkabel aankomt naar achteren te spannen waar ze in een gaatje gehaakt worden dat zich aan de achterkant van de ankerplaat bevindt .Pas op met die 4 bouten! Spray eerst kruipolie tegen de achterkant en gebruik een slaghamer.Stel je handrem af terwijl je met de trommel controleert hoever je nog kan gaan,,afstellen met een schroevendraaier via het gat in je remtrommel is bull.Stel dan je kabel.Spuit tectyl oid. in de gaatjes en ruimtes van je ankerplaat want die gaat roesten! Overigens kan ik ook langskomen met mijn kar ,alleen weet ik niet hoe ik discreet contact met je kan opnemen.
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty 3 lieterz

Bericht  tuning baby do sep 20, 2012 3:55 pm

Mooi blok.Moet er een andere carterpan onder ? En ik las dat die 220 pk heeft? Verder vindt ik het grappig dat de 2 enige actieve leden op dit moment bij de CALIBRA CLUB EUROPE ook 'echt! actief zijn met hun bak. Surprised Smile
tuning baby
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88
Join date : 09-08-11
Woonplaats : bij nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Vannos vr sep 21, 2012 10:48 pm

hmm, van die handrem moet ik denk ik een keer op de sloop kijken. ik mis gewoon een deel het deel wat de blokken uit elkaar houd aan de onderkant.

ja klopt moet het carter van de 2.5 op en de olie aanzuigbuis ook

verder de motor steunen ook en het vliegwiel moet ook worden overgezet.

ben er vandaag aan begonnen. Dit weekend moet hij draaien als alles goed verloopt Very Happy

kunnen zeker keer afspreken. haha ja inderdaad de enigste echte 2 actief Very Happy

Vannos
Forumlid

Aantal berichten : 39
Join date : 26-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Calibra v6  Vannos - Pagina 2 Empty Re: Calibra v6 Vannos

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum