alweer roest na twee weken?????

Ga naar beneden

alweer roest na twee weken?????

Bericht  fallenangel83 op ma jan 04, 2010 2:02 pm

goeiedag, allereert bedankt voor de leuke ontvangst hier! Laughing

Mijn man is vanmorgen met de calibra naar zn werk gereden omdat op onze andere auto geen winterbanden zitten...
Nu belde hij me net...overal waar gesparteld geworden is, zit overal weer roest affraid affraid en we wilden hem eind februari laten spuiten...volgens mij heeft dat helemaal geen zin.. Crying or Very sad Hij heeft nu twee weken vakantie, en we gaan dus weer van voren af aan beginnen...en daarna maar meteen naar de spuiter, anders gaat hij weer roesten. Ik maak als hij terug komt wat foto,s en zet ze vanavond meteen erop...

Het type weet ik zo niet...ik weet dat hij uit bouwjaar 92 is, en gewoon een normale motor. Hij heeft toendertijd een uitlaat van supersprint eronder gedaan, en die is nu ook kapot....nu wil hij een (?sportkat?) kopen. Maar begin me langzaamerhand af te vragen of het wel zin heeft nog om zoveel geld in onze baby te steken..als straks de foto,s erop staan kunnen jullie misschien jullie mening geven erover, ben erg onzeker geworden nu.

groetjes Moni
fallenangel83
Groentje

Aantal berichten : 3
Leeftijd : 35

http://fallenangel83.hyves.nl/

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: alweer roest na twee weken?????

Bericht  wietse op ma jan 04, 2010 4:20 pm

De roestvorming komt denk ik doordat er geen primer of fuller over de plamuur is gespoten.Ga ervan uit dat jullie op kaal metaal geplamuurd hebben.Maar het blijft gissen als je het niet in het echt kunt bekijken.Maar het is in dit geval handig als je een beetje kunt lassen denk ik Rolling Eyes
Bij een erkent focwa schadebedrijf betaal je ongeveer 1500 euries voor het lassen van randen en dorpels en het spuiten van je zijpaneel.Dus maal 2 voor links/rechts affraid
Voor 1500 euro kun je tegenwoordig al een nette calibra vinden op marktplaats.Het is maar net hoeveel je ervoor over hebt.
Groetjes.
wietse
Toplid

Aantal berichten : 225
Leeftijd : 48

Bericht  rooie richie op ma jan 04, 2010 10:55 pm

Hoi, plamuur en primer is een aantrekkingskracht voor vocht. Als je de auto voorbewerkt hebt, moet hij eigenlijk al bij de spuiter staan.....
en auto als een Calibra, is dat waard, wat je zelf waard vind.... Zo heb ik een Vectra van de sloop gered. Van dat geld, wat ik er nu al ingestopt heb, kan ik ook een mooie auto voor kopen, alleen........... niet dat specifieke type....
rooie richie
Toplid

Aantal berichten : 152
Leeftijd : 51

http://www.the-hornet.nl

Bericht  Eriks op ma jan 04, 2010 11:15 pm

Ik sluit me helemaal aan bij de eerdere sprekers....
En dan helpt de PEKEL al helemaal niet mee affraid

Hopenlijk ga je straks weer veel plezier beleven aan jullie kindje.

Greets Eriks
Eriks
Toplid

Aantal berichten : 310
Leeftijd : 48

http://www.calibraclub.eu

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven