even suede laarzen kopen

Ga naar beneden

even suede laarzen kopen

Bericht  tuning baby op ma dec 12, 2011 6:30 am

Ik was weer echt toe aan nieuwe.De eerste keer dat ik in Coimbra was in midden portugal is alweer een jaar of 30 geleden en toen was ik met een laverda 1000 .Ik vond er de perfecte laarzen .Geheel met de hand gemaakt van een soort dik suede ,licht en sterk.Ik heb er 15 jaar mee rond gelopen over de hele wereld van africa tot ozziland van de woestijn tot de jungle en als ze er niet meer uitzagen even met de staalborstel(!) erover en mooi.Later nog met een motoguzzi le mans naar coimbra voor niewe laarzen en een vacantie . later met m´n witte 16 klep calibra , en vriendin, ómdat ik in de buurt was ´. En afgelopen october vertrok ik met mijn metallic aubergine v6 automaat omdat ik weer geen fatsoenlijke laarzen kon kopen in nederland,en omdat ik nog wat zon wilde , en omdat ik in de ebro rivier wilde vissen in spanje, weer naar portugal. Deze keer had ik de passagiersstoel vervangen door een houten plaat waarmee ik met de neergeklapte achterbank de ontstane "laadvloer" kon gebruiken om een matras te plaatsen en zo m´n calibra om te toveren tot een éénpersoons camper.Tussen Parijs en Bordeaux keek ik met de boordcomputter hoever ik nog zou komen met de in de tank aanwezige benzine; 666 kilometer!Net voor de spaanse grens overnachtte ik heerlijk aan de rand van een frans dorp.De volgende dag Spanje veroverd en snachts geslapen aan de rand van Coimbra , in portugal dus alweer.De volgende dag op goed geluk de stad ingereden en de bolide in een parkeerkelder geplaatst .Toen ik bovenkwam bleek die winkel 30 meter verderop te wezen ! Het winkeltje was er nog steeds,sinds 30 jaar nog totaal onveranderd en aan de gevel zag ik `mijn`laarzen alweer hangen! ik heb meteen maar 5 paar gekocht .Toen naar een camping waar ik een nederlander tegenkwam die er al tien jaar zit en die ik 8 jaar geleden daar ook al tegenkwam. We hadden nog wat goed te maken met elkaar omdat onze vorige sessie rot verliep en omdat we de enige waren op de camping hadden we alle tijd voor deze verbetering .Op de terugweg ca.100 km. voor de spaanse grens wilde ik weten hoeveel km. ik nog kon rijden met de hoeveelheid benzine in de tank,,666 km !!!! Pardon?? Smorgens had ik mijn linkerspiegel gebroken omdat ik hem terug wilde lijmen op het plastic waar die los van zat,iets te hard aangedrukt. Die avond bij de Ebro rivier pakte een paaltje mijn rechterspiegel en dat glas was er nu ook geweest. Gelukkig zaten er op beide spiegels een redelijk stuk glas waarmee ik mijn weg kon voortzetten.Zwarte baars en karper gevangen bij een stuwdam.en nog die dag de grens met frankrijk over waar ik een grondige drugscontrole net na de eerste PEAGE kreeg voorgeschoteld inclusief hash-hond,Ze kwamen tot op 10 cm. van het zwarte relai´s kastje onder de motorkap alwaar zich een minimale hoeveelheid wiet verstopt hield .Omdat ze niets vonden kon ik de volgende ochtend even 2 uurtjes slapen in de buurt van antwerpen alvorens ik mij weer in mijn trailerpark kon melden .Zes dagen en vele liters benzine later,én maar een halve liter olie op 4207km. plus 2 kapotte spiegels die nu alweer gerepareerd zijn en weer een prachtervaring om met mijn calie zoiets ondernomen te hebben rijker schreef ik dit in Brazillie´voor de calikrant ter uwer lering en vermaak ,versletenbandengroeten;TUNING BABY.(mail jij ook eens iets meer dan die paar regeltjes van je)

Laatst aangepast door tuning baby op ma dec 12, 2011 6:32 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden van aanpassing : laatste regel)
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: even suede laarzen kopen

Bericht  Eriks op di dec 13, 2011 1:04 am

Wat een prachtig verhaal. Als ik zulke vehalen kon schrijven zou ik werkelijk een boek gaan schrijven ( dit heb ik al eens geprobeerd maar ik bleef op de eerste pagina hangen). Ik heb echt bewondering voor zulke verhalen, en mensen die zulke dingen even snel op poten zetten om het verhaal eerst mee te maken!
De laatste tijd neemt mijn werk echt mega veel tijd in beslag, en daarna mijn gezin....wat ik niet erg vind overigens! Zulke spontane actie's ben ik best wel een beetje jaloers op. Maar aan de andere kant...2 weken geleden reed ik een rondje Frankrijk, in een Golfje 5, in 2 dagen 2000 km en 's avonds weer op tijd thuis..... Ik was op de bonnefooi op een bekent vakantiepark voor een overnachting waar niemand Nederland, Duits of Engels sprak. Daar heb ik heeeeel spannend een kop koffie in het centum vanhet park gedronken..... en er was 0 (lees NUL) aanspraak! Dus ik was eigenlijk weer blij dat ik heerlijk thuis op mijn bank kan hangen.
Verder maak ik ook wel spannende dingen mee hoor, maar daar hebben ze andere forums voor.....en daar schrijf ik verder niets!
Veel plezier aan de andere kant van de wereld....en ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

Greets Eriks
Eriks
Toplid

Aantal berichten : 310
Leeftijd : 48

http://www.calibraclub.eu

dikke boeken.....

Bericht  tuning baby op di dec 13, 2011 4:25 am

In 1986 ben ik eens met een moto guzzi Tutto Tereno -door mijzelf omgebouwd- naar india en china gereden...dwars door de Iran / Irak oorlog.......Zeg Eric zit die reliant dealer nog in venendaal? daar ben ik in een verdwaald mistig verleden nog eens klant geweest (hier geen antwoord opgeven aub.)
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88

Bericht  Eriks op wo dec 14, 2011 12:40 am

Dat is een knappe rit, naar china is het met het vliegtuig al ver, weet ik. Eigenlijk moeten we jou vergelijken met Columbus..... dan zit je hier en dan zit je Daar, mr ondekkingsreiziger Wink . De dealer hier in Veenendaal is vorig jaar verhuist naar Ede. Ik ben 3 x bij deze dealer geweest, 1 x voor een pakking en 1 x voor een stekkertje en 1x voor borgveertjes voor de injectoren...... ze hadden alleen de pakking ( die later ook te duur bleek te zijn) Ze hielpen mij wel netjes bij een oplossing voor het stekkertje, nieuwe pinnetjes om de oude stekker op te knappen. Hier moest ik wel even voor zeuren trouwens.

Greets Eriks
Eriks
Toplid

Aantal berichten : 310
Leeftijd : 48

http://www.calibraclub.eu

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven