tuning baby zegt ACHTUNG !!

Ga naar beneden

tuning baby zegt ACHTUNG !!

Bericht  tuning baby op di aug 09, 2011 12:56 am

Tuning baby is goed in het oplossen van calibraproblemen , de meeste doe ik op een grasveldje naast m'n keet of bij een doehetzelf garage waarvan ik laatst dacht dat hij opnieuw was uitgebrand maar zo ziet de roldeur er nu ineens uit . Vanmiddag heb ik van m'n 6cill.een camper gemaakt zodat ik geen tent nodig heb op de nurburgring Shocked . king
tuning baby
Toplid

Aantal berichten : 88

Terug naar boven Ga naar beneden

Re: tuning baby zegt ACHTUNG !!

Bericht  Eriks op di aug 23, 2011 11:26 pm

Hoi Tuning Baby,
Leuk dat je je hebt aangemeld. Ben je automonteur van beroep of alleen voor de Hobby?
Heb je ook foto's van je auto?
Ben benieuwd.

Greets Eriks
Eriks
Toplid

Aantal berichten : 310
Leeftijd : 48

http://www.calibraclub.eu

Bericht  tuning baby op di sep 13, 2011 3:43 pm

Eriks schreef:Hoi Tuning Baby,
Leuk dat je je hebt aangemeld. Ben je automonteur van beroep of alleen voor de Hobby?
Heb je ook foto's van je auto?
Ben benieuwd.

Greets Eriks
--Ik heb veel ervaring met de techniek van auto's en motoren en de 16v uit 1991 (mijn vorige cali) en de v6 autom. uit 1993 hebben wat problemen gehad maar niets wat ik niet zelf kon repareren en er zaten toch een paar heftige problemen tussen waar anderen ook last van zouden kunnen hebben . Ik heb ca.18 auto's gehad en een stuk of 30 motoren,waarvan ik de meesten gedemonteert heb gehad.De calibra's hebben mij van het motorrijden afgeholpen .Erg grappig dat ik als groentje sta ingeschreven alien .
tuning baby
Toplid

Bericht  Eriks op do sep 15, 2011 9:47 pm

Hey Tuning Baby,

Jou verhaal klinkt inderdaad als een doorgewinterde auto monteur. Dat is altijd fijn om zo iemand op het forum aanwezig te hebben. Als je nu veel op het forum vragen beantwoord en handleidingen (How todo) schrijft, dan wordt je probleem van Groentje snel opgelost. Dit zegt namelijk meer hoeveel je op het forum doet dan je ervaring Wink.

Greets Eriks
Eriks
Toplid

Bericht  tuning baby op vr sep 16, 2011 3:55 pm

Eriks schreef:Hey Tuning Baby,

Jou verhaal klinkt inderdaad als een doorgewinterde auto monteur. Dat is altijd fijn om zo iemand op het forum aanwezig te hebben. Als je nu veel op het forum vragen beantwoord en handleidingen (How todo) schrijft, dan wordt je probleem van Groentje snel opgelost. Dit zegt namelijk meer hoeveel je op het forum doet dan je ervaring Wink.

Greets Eriks
Voordat ik de 16v verkocht heb ik eerst de verstelbare stuurkolom in de v6 gehangen om lekker onderuit over europa's wegen te kunnen calibreren.Nu wil je zeker weten waarom jouw calibra stottert bij gasgeven als tie warm is?????voor een ander kleurtje vertel ik dat misschien. Twisted Evil
tuning baby
Toplid

Bericht  Eriks op wo sep 21, 2011 7:47 pm

Je zit heeeel dichtbij een andere benaming Tuning Baby.
En wat betreft dat stotteren.... vertel je verhaaltje even op het forum en je bent weer een stap dichter bij je andere benaming.

Greets Eriks
Eriks
Toplid

Bericht  rooie richie op do sep 22, 2011 9:41 am

Hallo tuning babe, welkom hier. Uiteraard zijn we helemaal foto-freak...
Ook mooi, dat er weer een stukje kennis bij komt op het forum....
rooie richie
Toplid

Aantal berichten : 152
Leeftijd : 51

http://www.the-hornet.nl

gasreactie

Bericht  tuning baby op di dec 06, 2011 4:36 am

in de inlaatkanalen van de 16 v. en de v6 zit het gasklephuis met daaraan een zwart doosje en dat is de gasklepstand sensor. Dit dingetje verteld de computter hoe diep jij het gaspedaal indrukt.Deze dingetjes verslijten en dat kan een groot probleem opleveren.Na ca. 60 km. gereden te hebben geeft de versleten sensor bij gasgeven ineens geen info meer door naar de computer.Ben je zo slim dat je uitvogelt dat het wel eens deze sensor zou kunnen wezen staan je nog een paar verassingen te wachten.Meet je hem door dan verteld hij dat hij prima in orde is maar maar monteer je hem weer dan komt hij door het aandraaien van de twee schroefjes iets onder spanning te staan en wordt hij dan ook weer warm dan begint het euvel weer;terwijl je bijvoorbeeld 120 kpu.rijd en gasgeeft gebeurt er niets omdat de sensor geen of een fout signaal doorgeeft naar de computter die geen raad weet met die rare info.Oplossing; koop een goeie (!) nieuwe sensor en gooi die oude hééééééél ver weg . technische groet van TUNING BABY. alien
tuning baby
Toplid

Bericht  Eriks op za dec 10, 2011 2:41 am

Hey Tuning-Baby,

Het is een bijzonder interesant verhaal wat je daar verteld. Wat ik me afvraag, krijg je geen motorstoringsaanduiding te zien op het moment dat de sensor het niet doet?
Want dan zou de computer de fout toch moeten doorgeven?

Greets Eriks
Eriks
Toplid

Bericht  tuning baby op za dec 10, 2011 4:59 am

Er kwam bij mij geen storingaanduiding en dat is waarscheinlijk omdat die gasstandsensor een gewoon mechanisch dingetje is waarbij 2 voelertjes over een groot aantal draadjes ´"vegen" en telkens de combinatie van die ene stand van dat moment doorgeven aan de computter en die kan niet anders dan de info geloven.Krijgt hij geen info dan gaat hij automatisch naar de stationair stand.Dat dit probleem optrad bij 120 km pu. komt natuurlijk omdat het dingetje daar het meest versleten is en dat komt natuurlijk weer omdat er vaak 120 km pu. wordt gereden ennnn.. juist dat bracht mij ertoe die gasstandsensor eens aan een heel grondig onderzoek te onderwerpen en dat betekend voor mij dat ik het ding demonteer en heel voorzichtig het ´dekseltje´ ervan af zaag om eens te kunnen kijken ´where the fuzz is all abouth´en dan te kunnen multimeteren. Ik moet hierbij melden dat ik geen electronicafeiten kan verkondigen maar gewoon mijn verstand gebruik met combinatie van de info die ik heb verkregen door het probleem aan te pakken.Wat mij helpt is m´n ervaring en ook heb ik vaak ´last´van intuitie. Ik heb geen enkel diploma oid. op dit gebied,maar ik hoef me ook niet echt te schamen dat ik nooit een monteur nodig heb geloof ik.Groet van tuning baby.
tuning baby
Toplid

Bericht  Eriks op di dec 13, 2011 12:31 am

Daar heb je, denk ik, een onderdeel gevonden waar niemand aan denkt! Persoonlijk heb ik heel wat forums bezocht en meegelezen ( op het moment is het iets minder) maar dit verhaal isme nog niet eerder opgevallen.
Heb je er ook bij meerdere auto's ervaring mee?
En dan nog een vraag.....Heb je van je bevindingen en je test ook foto's gemaakt? Die zouden namelijk wel heel mooi op onze site passen!
Hartelijk dank voor het delen van dit verhaal.

Greets Eriks
Eriks
Toplid

FORUMLID geworden JONGU!!

Bericht  tuning baby op di dec 13, 2011 3:47 am

Ik heb het ´sensordoosje´nog liggen omdat mijn zoontje hem wilde zien ,maar dat artikel met foto wordt maart volgend jaar omdat ik tot die tijd in brazillie´ ben.( mocht ik de sjit in de amazone weer eens overleven,,ben in de eerste 4 dagen binnen 20 uur 2 maal bestolen en de laatste keer kreeg ik gelukkig de dief ne´t niet te pakken.) Twisted Evil
tuning baby
Toplid

Bericht  Eriks op di dec 13, 2011 11:31 pm

Dat klinkt niet of je daar je beste vrienden gevonden hebt dan!!!!
Balen zeg....zulke situatie's.
Lijkt me het wachten wel waard, dat prachtige stuk over deze sensor.
Voorlopig eerst maar eens succes gewenst van deze kant.

Greets Eriks
Eriks
Toplid

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven